Mojej 2.0 bkd MY2006 jus 220 tysi na blacie stuknelo. Poki co tak jak u prawie kazdego dwumasa, turbo klapa gaszaca egr, amorki, wahacze wiec glownie wszystkie lementy ktore sie zuzywaja z czasem i przebiegiem. Do tego przednia szyba dwa razy ale tak to jest jak sie jedzie za tirem :| . Pozatym wiekszych awarii ni bylo wcale nigdy nie stanalem samochodem tak zeby nie dojechac do domu. Ze skrzynia DSg tez zero problemow olej i filtry zmieniane na czas.
Awaryjność - co nas spotkało podczas eksploatacji
Zwiń
X
-
Troche mojej historii: samochód kupiony w 2008 roku przy przebiegu 77kkm, obecny stan 165kkm
- miesiąc po zakupie - padł wentylator nawiewu, wymieniony w ramach gwarancji
- 95kkm - wymiana przednich tarcz hamulcowych z powodu wibracji przy hamowaniu. Nie były zużyte ale zwichrowane.
- 98kkm - kontrolka poduszki, boczna kierowcy. Rozebranie i przeczyszczenie złącza pod fotelem, do dziś działa OK.
- 112kkm - włącznik światła stopu (przy pedale hamulca)
- 115kkm - pękła plastikowa rurka między pompą podciśnienia a serwem hamulców. Efekt - brak wspomagania hamowania, trzeba było się dobrze zaprzeć o fotel i kierownice żeby samochód trochę zwolnił. Dobrze że sie tomi przytrafiło a nie żonie :twisted:
- 132kkm - wymiana turbiny
- 156kkm - wymiana tylnych tarcz
- 162kkm - świeca żarowa 1-go cylindra
- 162kkm - kilka razy klima włączyła mi sie z opóźnieniem, podejrzana sprężarka Zexel. Problem znikł, serwis nic nie może znaleźć. Czekam na dalszy rozwój sprawy.
- 165kkm - piszcząca szyba przednia od strony kierowcy, trzeba będzie rozebrać i przesmarować.
To tyle na dziś. Mam nadzieję że lista się szybko nie wydłuży i pojeżdżę jeszcze ze 2 lata bez większych stresów :diabelski_usmiech
Ogólnie to samochód jest mało awaryjny, turbina mogła dłużej pożyć, reszta to drobiazgi.
pozdrawiam
Adam
Komentarz
-
-
Kupiłem octavie z przebiegiem około 60kkm, awarie jakie mnie spotkały:
- klapka gaszenia przebieg około 100kkm
- kpl sprzęgło przy przebiegu około 110kkm
- wymiana żarników w ksenonach przebieg około 126kkm
- wymiana zaczepu mocowania przedniej lampy po spotkaniu z sarną około 132kkm
- wymiana 4 gum wahaczów przednich (dwie gumy z cupry) plus wymiana gum wahaczów tylnich, przebieg około 135kkm
- lewy zew przegub wymieniony przy przebiegu około 136kkm (przyczyna uszkodzony mieszek)
- wymiana uszczelki dekla zaworów plus kpl rozrząd 137kkm (przyczyna prawdopodobna niesczelna uszczelka co się okazało nie prawdą)
- wymiana małego wentylatora chłodnicy klimy 137kkm
- mikro pęknięcia/e na głowicy, zastosowałem środek do naprawy takiej usterki jak na razie od około 21kkm nie ubywa płynu, obecny przebieg około 168kkm
- wymiana lewego tylnego łozyska w kole, przebieg 163.5kkm
- 166kkm, wymiana poduszek silnika, nowa dwumasa i nowe sprzęgło sachs performance, nowy customowy intercooler, wtrysk metanolu
Dodam że na aucie jest już 4 turbo i żadne wcześniejsze nie zdążyło sie wysrać :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaKupiłem octavie z przebiegiem około 60kkm, awarie jakie mnie spotkały:
- klapka gaszenia przebieg około 100kkm
- kpl sprzęgło przy przebiegu około 110kkm
- wymiana żarników w ksenonach przebieg około 126kkm
- wymiana zaczepu mocowania przedniej lampy po spotkaniu z sarną około 132kkm
- wymiana 4 gum wahaczów przednich (dwie gumy z cupry) plus wymiana gum wahaczów tylnich, przebieg około 135kkm
- lewy zew przegub wymieniony przy przebiegu około 136kkm (przyczyna uszkodzony mieszek)
- wymiana uszczelki dekla zaworów plus kpl rozrząd 137kkm (przyczyna prawdopodobna niesczelna uszczelka co się okazało nie prawdą)
- wymiana małego wentylatora chłodnicy klimy 137kkm
- mikro pęknięcia/e na głowicy, zastosowałem środek do naprawy takiej usterki jak na razie od około 21kkm nie ubywa płynu, obecny przebieg około 168kkm
- wymiana lewego tylnego łozyska w kole, przebieg 163.5kkm
- 166kkm, wymiana poduszek silnika, nowa dwumasa i nowe sprzęgło sachs performance, nowy customowy intercooler, wtrysk metanolu
Dodam że na aucie jest już 4 turbo i żadne wcześniejsze nie zdążyło sie wysrać :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashZamieszczone przez piramidaKupiłem octavie z przebiegiem około 60kkm, awarie jakie mnie spotkały:
- klapka gaszenia przebieg około 100kkm
- kpl sprzęgło przy przebiegu około 110kkm
- wymiana żarników w ksenonach przebieg około 126kkm
- wymiana zaczepu mocowania przedniej lampy po spotkaniu z sarną około 132kkm
- wymiana 4 gum wahaczów przednich (dwie gumy z cupry) plus wymiana gum wahaczów tylnich, przebieg około 135kkm
- lewy zew przegub wymieniony przy przebiegu około 136kkm (przyczyna uszkodzony mieszek)
- wymiana uszczelki dekla zaworów plus kpl rozrząd 137kkm (przyczyna prawdopodobna niesczelna uszczelka co się okazało nie prawdą)
- wymiana małego wentylatora chłodnicy klimy 137kkm
- mikro pęknięcia/e na głowicy, zastosowałem środek do naprawy takiej usterki jak na razie od około 21kkm nie ubywa płynu, obecny przebieg około 168kkm
- wymiana lewego tylnego łozyska w kole, przebieg 163.5kkm
- 166kkm, wymiana poduszek silnika, nowa dwumasa i nowe sprzęgło sachs performance, nowy customowy intercooler, wtrysk metanolu
Dodam że na aucie jest już 4 turbo i żadne wcześniejsze nie zdążyło sie wysrać :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez datoTurbina, reszta - pogratulować - naprawdę ok. Turbo dbane czy olewane ?
Komentarz
-
-
Witam!
Jestem zły na octavię. Auto ma trzy lata, 40tys. Miesiąc po upłynięciu gwarancji padła pompa wody, wymiana na własny koszt w serwisie ~ 800zł, teraz stuki przy dodawaniu gazu/puszczaniu sprzęgła. Sam doszedłem do tego, że winne były poluzowane śruby mocujące poduszkę środkową!!!. Czesi pożałowali kleju na gwinty śrub mocujących poduszkę!!!
Na pewno jest to pierwsza i ostatnia skoda jaką mam. Jak sobie przypomnę nieodżałowaną Astrę z silnikiem Isuzu, to nie mogę sobie wybaczyć, że kupiłem to badziewie. Astra przez 15 lat widziała serwis tylko przy wymianie paska rozrządu i regulacji zaworów, w sumie TRZY RAZY!!! Raz wymieniłem sam pompę cieczy chłodzącej -koszt 150zł ale po 200tys km. Alternator regeneracjax2. Nie liczę części eksploatacyjnych.
Dwa razy stanęła-raz wężyk gumowy chłodzenia, drugi raz nawalił zawór odcinający paliwo(sam założyłem) po wstawieniu rurki w jego miejsce pojechałem dalej. Nie chcę myśleć jakie niespodzianki Czesi nam przygotowali. W każdym bądź razie po zakupie i lekturze forum bardzo żałowałem podjętej decyzji o zakupie i do dzisiaj żałuję. SKODA NIGDY WIĘCEJ
Wiem, że tak trwałych samochodów już teraz nie robią ale to co pokazuje skoda wg forum to wstyd a miał to być VW w czeskiej wersji.
Komentarz
-
-
ostatnio (prawie 200kmm) wymieniałem uszczelki chłodnicy oleju, bo ciekło już->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
300tkm
Jestem posiadaczem combika 2005 Tdi 90KM. Jestem 2wlascicielem i kupilem auto z przelatanymi 170tkm. Od tamtego czasu w zasadzie tylko chamulce sa do dupy, reszta trzyma sie super. Powymienialem amorki i lozyska z przodu no bo i przebieg spory, podnosnik szyby kierowcy po 9latach,akumulator, szybe przednia i niestety 4xtarcze 280 przez ok100tkm, dobrych marek(chyba jakis blad konstrukcyjny).
Nie bede pisal o wymianie rozrzadu czy filtrach itp bo to normalka w kazdym aucie, warto natomiast dodac ze olej z filtrami zmieniny byl od poczatku co 30tkm i tego sie trzymam(castrol 5w30). Auto pali na dotyk nawet przy -20, silniczek suchy na dolewki miedzy wymianami potrzebuje ok 0,5l oleju wiec takze ok.
Teraz padaja mi chyba czujniki abs ale musze to jeszcze sprawdzic bo kontrolka sie nie swieci a i objawy sporadyczne. moze to tylko brud.
Ostatnio zaobserwowalem pojawienie sie pierwszej rdzy pod lakierem w okolicy maski.
Jak na przebieg uwazam ze to super wynik gdyby nie te hamulce....
Moim zdaniem super auto dla kogos kto chce duzo i tanio jezdzic. W miare prosta konstrukcja bez przesadnych bajerow ale jezdzi i to tanio. Spalanie ok 5-5,2 nie stanowi problemu no chyba ze korki.
Poki co smigam dalej i zobaczymy ale ciagnie mnie troche do OII.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez janusz_21Witam!
Jestem zły na octavię. Auto ma trzy lata, 40tys. Miesiąc po upłynięciu gwarancji padła pompa wody, wymiana na własny koszt w serwisie ~ 800zł, teraz stuki przy dodawaniu gazu/puszczaniu sprzęgła. Sam doszedłem do tego, że winne były poluzowane śruby mocujące poduszkę środkową!!!. Czesi pożałowali kleju na gwinty śrub mocujących poduszkę!!!
Na pewno jest to pierwsza i ostatnia skoda jaką mam. Jak sobie przypomnę nieodżałowaną Astrę z silnikiem Isuzu, to nie mogę sobie wybaczyć, że kupiłem to badziewie. Astra przez 15 lat widziała serwis tylko przy wymianie paska rozrządu i regulacji zaworów, w sumie TRZY RAZY!!! Raz wymieniłem sam pompę cieczy chłodzącej -koszt 150zł ale po 200tys km. Alternator regeneracjax2. Nie liczę części eksploatacyjnych.
Dwa razy stanęła-raz wężyk gumowy chłodzenia, drugi raz nawalił zawór odcinający paliwo(sam założyłem) po wstawieniu rurki w jego miejsce pojechałem dalej. Nie chcę myśleć jakie niespodzianki Czesi nam przygotowali. W każdym bądź razie po zakupie i lekturze forum bardzo żałowałem podjętej decyzji o zakupie i do dzisiaj żałuję. SKODA NIGDY WIĘCEJ
Wiem, że tak trwałych samochodów już teraz nie robią ale to co pokazuje skoda wg forum to wstyd a miał to być VW w czeskiej wersji.
Komentarz
-
-
Kontynuacja sprzed 2 lat:
- 95kkm - wymiana przednich tarcz hamulcowych z powodu wibracji przy hamowaniu. Nie były zużyte ale zwichrowane.
- 98kkm - kontrolka poduszki, boczna kierowcy. Rozebranie i przeczyszczenie złącza pod fotelem, do dziś działa OK.
- 112kkm - włącznik światła stopu (przy pedale hamulca)
- 115kkm - pękła plastikowa rurka między pompą podciśnienia a serwem hamulców. Efekt - brak wspomagania hamowania, trzeba było się dobrze zaprzeć o fotel i kierownice żeby samochód trochę zwolnił. Dobrze że sie tomi przytrafiło a nie żonie :twisted:
- 132kkm - wymiana turbiny
- 156kkm - wymiana tylnych tarcz
- 162kkm - świeca żarowa 1-go cylindra
- 162kkm - kilka razy klima włączyła mi sie z opóźnieniem, podejrzana sprężarka Zexel. Problem znikł, serwis nic nie może znaleźć. Czekam na dalszy rozwój sprawy.
- 165kkm - piszcząca szyba przednia od strony kierowcy, trzeba będzie rozebrać i przesmarowa
c.d.
- 170kkm - wymiana podnośnika szyby (smarowanie i czyszczenie nic nie dało)
- 173kkm - rozsypało się kółko pasowe alternatora
- 181kkm - sprężarka od klimy okazała się jednak wadliwa. Wymiana sprężarki, przy okazji trzeba było wymienic osuszacz który okazał się zintegrowany z skraplaczem = wymiana spraplacza :klnie:
- 201kkm - wymiana kolejnej turbiny (poprzednia była regenerowana)
- 205kkm - wymiana przednich tarcz hamulcowych
Na liczniku 208kkm.
Komentarz
-
-
Do mojego posty z 2009 ze str. 13 ;-)
Auto ma 212kkm i 7 rok:
Turbon idzie do czyszczenia,ale w stanie OK, 2 mas OK, amory OK
Do wymiany na teraz:
-przegub-osłona uszkodzona i za późno to zauważyłem-już terkocze
-chyba tarcze, bo biją przy hamowaniu
-przerywacz awaryjnych, bo czasem pyka
Reszta OK.
Co do 212kkm robione bądź wymienione, tak z pamięci:
-łozysko przód
-akumulator
-raz tarcze i klocki przód, tył
-przegnita grucha przy turbo
-sprężyny przód
-odbojniki tył
-na perforację-lakierowana maska silnika i tylny błotnik, wcześniej tylna klapa za łuszczenie lakieru przy ośw. tablicy rej
-jakieś żarówki
Eksploatacyjne:
-2 razy rozrząd z pompą w ASO
-oleje+komplet filtrów co 15kkm (oliwy Shell, Mobil, Castrol, czyli te "najgorsze" ;-) wg niektórych) 5/30LL 504/507
Ogólnie jak na 7 lat i 212kkm nie ma chyba tragedii ;-)
Komentarz
-
-
Ja kupiłem Octavkę w Danii z kompletną dokumentacją serwisową. Przy 75.000 miała wymieniane tarcze, klocki i końcówki drążka. Poza tym co 30 tys. tylko filtry i oleje. Przy 162 tys miała wymieniony silnik w serwisie. Poprzednio był AMB 2.0 teraz jest AQY 2.0. Przyczyna wymiany nieznana. Nowy silnik posiada certyfikat jakiegoś Urzędu, miał przebieg 55 tys. Od momentu zakupu prawie rok temu robiłem rozrusznik, cewkę klimatyzacji, sworzeń wahacza, tarcze, klocki i zaciski na tyle oraz wymieniałem akumulator. We własnym zakresie jeszcze lutowanie kabelka od tylnej szyby w drzwiach. Poza tym odpukać, nic się nie dzieje. Aktualny przebieg 250 tys. dla auta i 160 tys. dla silnika
Wie ktoś może co to za silnik ten AMB
Komentarz
-
-
Muszę dodać, że w czasie czyszczenia turbo przy tych 212kkm mechanik stwierdził luz osiowy i wymienił wirnik+przerdzewiałą (2 raz) gruchę turbiny. Wirnik wygląda idealnie (dostałem wszystkie wymienione części) ale jak był luz,to uwierzyłem na słowo.
Tak więc dodaję 212kkm regeneracja turbo Koszt 1000zł + wymont i zamont. Auto odrodziło się i ciągnie jak rakieta :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lashlo-łozysko przódZamieszczone przez Lashlo-akumulator
Zamieszczone przez Lashloraz tarcze i klocki przód, tył
Pacjent: Octavia AXR Ice+ 2006 z polskiego salonu u mnie przez pierwsze 115 kkm, teraz na emeryturze u rodziców.
Komentarz
-
-
To zaczynamy od prostych rzeczy
-guma wahacza tylnego
-klocki + tarcze na przodzie, tarcze sie powoli kończą ( przód i tył) tak wiec w najbliższym czasie przyjdzie i na to czas,
-wymiana oslon amortyzatorów tylnich
- Świece, rozrzad
A z grubszych
- wymiana silnika ( słupek BXE na BLS osprzet zostal z BXE)
- zmiana dwumasy + sprzegła na jednomas + sprzegło
- wymiana "popychaczy" + uszczelnień na pompowtryskach
-wymiana uszczelniaczy wału korbowego od strony skrzyni i rozrzadu
-wymiana uszczelniacza rozrządu
-wymiana uszczelniacza wałka pośredniego od strony przegubu w skrzyni
W przyszłym roku planuje zregenerować Turbo
Zamieszczone przez LashloTak więc dodaję 212kkm regeneracja turbo Koszt 1000zł + wymont i zamont. Auto odrodziło się i ciągnie jak rakieta
Komentarz
-
-
ajoter, mechanik, u którego robiłem współpracuje z firmą http://www.maxturbo.pl/ od lat i twierdzi, że są OK, więc tam robił-wymieniane rzeczy były do zwrotu. Ja dopiero 1000km zrobiłem na regenerowanym-na razie rewelacja, ale to za mały przebieg, żeby oceniać jakość regeneracji.
Komentarz
-
Komentarz